lördag 30 juni 2012

Stången upp!

På fritiden har jag gått till gym, IKSU sport. Det är ett ganska stort gym nära vår lägenhet i Ålidhem, och där har man många olika möjligheter att träna. IKSU hade ett erbjudande: en månad kostade 499 kronor på sommartiden. Jag går på gym så ofta i Vasa också så jag tänkte jag måste hitta ett bra gym också här i Umeå. IKSU har LesMills BodyPump, gruppträningsform som jag har hållit på med ganska länge. 




http://teamnorarivia.wordpress.com/tag/umbassador/
                               


BodyPump är en styrkeinriktad träningsform, där fria vikter och stång används för träning till förkoreograferad musik. Deltagarna kan själva reglera tyngden genom att avlägsna eller lägga till vikter. Man har detsamma koreograf under tre månader, sen kommer ny musik. 



http://modestocourtroom.net/body-pump


Träningsformen i Sverige känns alldeles likadan med träningen i Finland, men man lär sig olika termer på svenska i anslutning till sport. Så bara gå till gym och lyft stången upp! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar