torsdag 14 juni 2012

Zlatan i gatan

Under den här veckan har jag inte haft tid att göra mycket annat än jobba, åka hem, äta nånting och bara ta det lugnt. I måndags gick jag dock till spåret som går runt Nydalasjön och sprang en del av det. Det såg  jättevackert ut där! Vad synd att jag inte hade min kamera med mig... (fast det är ju lite konstigt att ta den med om man vill röra sig på riktigt). I alla fall sökte jag en bild av sjön.



Kinabron, Nydalasjön (Bild: Andreas Wallin)



Jobbet på Winn Marketing har gått bra! Alla har varit snälla till mig och är redo att hjälpa om det är nånting jag behöver hjälp med. Jag översätter en ismaskin manual och fast det är krävande så är det inte omöjligt. Man googlar och googlar och kollar på ordbok och googlar lite mer och så småningom hittar man de rätta termerna och information. Jag har faktiskt lärt mig ganska mycket om hur maskinen fungerar och hur mycket man måste veta om den innan man får använda den. Jag tycker att det är ganska roligt hur mycket man lär sig om vad som helst under en översättningsprocess. Det är också det bästa sättet att lära sig ett språk. Jag översätter ju till finska men de texterna som jag översätter från finns på svenska och engelska så jag jobbar faktiskt på tre språk just nu!

I morgon är det fredag och vi får en ny "kämppis" som man brukar säga på finska. Den tredje flickan flyttar hit från Finland att jobba och ska bo med oss. Det kommer att vara kul!!

Kom ihåg också att kolla Sveriges match på fredag! Vi ska se hur det går för Zlatan och de andra mot England i EM-fotboll...

Zlatan Ibrahimovic (Bild: Expressen)

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar