söndag 8 juli 2012

Sista dagar

Nu är det redan juli och jag och Annika har slutat jobba. Min sista dag var i onsdags och det kändes lite sorligt fast det är kul att vara sommarledig nu. Månaden gick så fort och snart är det dags att åka tillbaka till Vasa. Jag är väldigt nöjd med allt på Winn Marketing och stolt över att jag fick den tjocka bruksanvisningen färdig. :)

En vanlig dag för en översättare vid datorn.

Det ser ut som att sommaren har äntligen kommit till Umeå. Mest var det mellan +15 C och +18 C i juni men under de sista dagarna i juli har det gått upp till över + 24 C! Det har varit jätteskönt att kunna sitta på gården och sola sig.



Det känns lättare att prata svenska varje dag så tiden här har varit nyttigt för min språkkunskap. Vi alla tre har haft det roligt i Umeå och har njutit av det varma vädret. Här är mera bilder från överallt Umeå.

Annika, Sara och jag på Rådhusparken.
Bildmuseet

Bildmuseet


Kinabron

Nydalasjön

Ume älv

Bron till Ön

Vy från bron nära till Norrlands universitetssjukhus


Nu är det dags att göra saker som man gör på sommaren... Sola, simma, läsa böcker, ta promenader, cykla, äta jordgubbar... Eller bara ta det lugnt. I alla fall det har varit en mycket positiv erfarenhet att kunna jobba och bo i Umeå! Tack för allt och hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar